Savez antifašističkih boraca
i antifašista Republike Hrvatske

Nova svinjarija Hrvatskog tjednika

Proustaška tiskovina prošli tjedan izišla je s naslovnicom na kojoj je pisalo “Sprovod iz pakla u režiji poremećenih orjunaša za običnu novinarsku nulu i hulju kakav je bio Matijanić” grubo vrijeđajući Vladimira Matijanića, njegove bližnje i sve ostale koji su bili na sprovodu nedavno preminulog novinara

Naslovnica Hrvatskog tjednika

Hrvatski tjednik, proustaška tiskovina iz Zadra koju je Hrvatska demokratska zajednica kupila novcima opljačkanima iz afere Fimi media još u vrijeme Ive Sanadera, proteklog je tjedna izašla s još jednom degutantnom naslovnicom.

Glavni urednik Ivica Marijačić, koji je prije 15 godina uzeo oko tri milijuna kuna otuđenih od tadašnjeg premijera i šefa HDZ-a, tamo je tiskao naslov “Sprovod iz pakla u režiji poremećenih orjunaša za običnu novinarsku nulu i hulju kakav je bio Matijanić”. U podnaslovu glavne teme, koja se odnosila na pogreb pokojnog novinara Vladimira Matijanića, na donjem dijelu naslovnice piše da je “ispraćen uz pjesmu što ju pjeva četnik te da su ga ispratili četnici, jugoslaveni i masturbatori”. U tekstu kojeg je potpisalo nešto što se zove Karlo Kralj i bazdi na pseudonim, stoji i da su “šanse za preživljavanje Matijanića ili bilo koga drugog u takvom kružoku izrazito male i to nema nikakve veze s hrvatskim zdravstvenim sustavom”.

Na djelu je standardni sadržaj Hrvatskog tjednika. Kad smo prije dvije godine analizirali njihove objave u razdoblju od samo nekoliko mjeseci, utvrdili smo da su preko naslovnice i u tekstovima maloljetne migrante proglašavali “ljudožderima” koji prenose boleštine, homoseksualce nastranim pedofilima, Tomislava Merčepa herojem, pojedine članove obitelji Zec špijunima koji su zaslužili likvidaciju, zločine u Jasenovcu velikosrpskom laži, Antu Pavelića spasiteljem Srba i Židova, dok su predstavnici srpske manjine bili uvršteni u tekst o “teroristima”.

Marijačić je početkom ove godine osuđen i na kaznu zatvora od godine dana s rokom kušnje od tri godine, zato što je 2019. godine na naslovnici otkrio identitet maloljetne osobe, žrtve brutalnog seksualnog nasilja. Nije potrebno ni spominjati da je taj tekst služio za relativizaciju zločina.

Urednik i njegovi “novinari”, dakle, ne znaju drugačije. No puno veći problem je način na koji je njihovo štampano đubre tretirano na prodajnim mjestima. Stranice na kojima se otvoreno širi ustaška propaganda i mržnja prema neistomišljenicima godinama su pozicionirane na istaknutim mjestima većine kioska u Hrvatskoj. Posebno je to naglašeno na prodajnim punktovima Tiska u vlasništvu Fortenove, najvećeg distributera novina s 850 lokacija.

Prije tri mjeseca, nakon što je objavio fotografije ubijenih hrvatskih policajaca u Borovom Selu 1991. godine, Marijačić se potužio na Facebooku da ga je Tisak obavijestio da je austrijski trgovački lanac Interspar u svojim prodajnim centrima prestao prodavati Hrvatski tjednik. Bilo bi dobro kad bi se i ostali centri pridružili Sparovom potezu.

Marijačićeva tvrtka koja izdaje tjednik osnovana je u svibnju ove godine pod nazivom Tempus 22. Registrirana je nakon što je cijelo desetljeće izdavačku aktivnost vodio preko druge kompanije Tempus, koja je imala redovnu dobit veću od 700 tisuća i prihode iznad 3 milijuna kuna godišnje. Do zaključenja teksta nismo uspjeli saznati zašto je umjesto kompanije koja je u plusu osnovao novu.

Njen godišnji prihod inače je otprilike isti kao i iznos koji je HDZ po nalogu Sanadera iz crnog fonda uplatio Marijačićevoj firmi za preuzimanje Hrvatskog tjednika. HDZ, međutim, nikada nije preuzeo novinu zbog Sanaderovog pada, pa su Marijačiću na koncu ostale i pare i fašistička propaganda.

Nakon što je prošle godine donesena konačna presuda u slučaju Fimi medie, Novosti su poslale HDZ-u upit hoće li od nakladnika tražiti povrat više od 3 milijuna kuna koje moraju vratiti u proračun iz stranačke kase. Odgovor nam nikada nije stigao.

(Novosti/Hrvoje Šmičević)

Facebook
E-mail