Agencija za elektroničke medije kaznila je HRT jer voditeljica nije spriječila pjevačicu da u TV programu, u koji je pozvana, reklamira svoju modnu marku čarapa. Slično ‘prikriveno oglašavanje’ inače prolazi nekažnjeno. Uz to, HRT često, bez posljedica po tu ‘katedralu hrvatskog duha’, krši temeljne obveze javnog medijskog servisa. A AEM ne kažnjava niti medije koji šire mržnju.
Te su ‘cajke’ zaista užas.
Napadaju gdje god stignu mirne Hrvate.
Lučonoše srednjoeuropske kulture.
Potajice, u njihova četiri zida.
Potom, malo otvorenije, u raznim ‘narodnjačkim’ klubovima.
A na kraju im niti to nije bilo dovoljno.
Razgoropadile su se.
Činilo se da je opsada dosegnula vrhunac s pet rasprodanih koncerata Aleksandre Prijović u zagrebačkoj ‘Areni’.
Ali vrag nikad ne spava.
I, što je još strašnije, neprekidno pronalazi nove načine mučenja sirotih Hrvata.
Tako je, baš na valu priče o Prijovićkinih pet Arena, kao gošća u programu HTV-a završila njena svekrva Fahreta Jahić.
Pardon… Živojinović.
Poznata pod estradnim imenom Lepa Brena.
Ćaskajući s voditeljicom o koncertima svoje snahe i najavljujući svoj koncert Brena se pohvalila – čarapama.
To jest svojim modnim brendom ženskih čarapa.
Koje se mogu kupiti i u nekoliko prodavaonica u Hrvatskoj.
E, to je već bilo previše.
Tko bi na takvu provokaciju ostao miran?!
Stara narodna lijepo kaže…
Možeš u program javne televizije zvati popularnu pjevačicu.
Isključivo zbog toga što je popularna.
Da bi je time dodatno popularizirao.
I omogućio joj da još više zaradi.
Ali niti slučajno ne smiješ joj dopustiti da se pohvali da se, uz pjevanje, bavi i prodajom čarapa.
Da joj tako ne bi omogućio – da još više zaradi.
Koja je razlika između dviju komercijalnih aktivnosti iste osobe?
Dobro… ima nešto o tome i u zakonima.
Naprimjer, u Zakonu o elektroničkim medijima.
Na koji se pozvala Agencija za elektroničke medije.
‘Odrezavši’ HRT-u kaznu od 13.270 eura.
Zbog Breninih čarapa.
Odnosno, zbog ‘prikrivenog oglašavanja’.
Jer navedenim zakonom propisana je kazna za prikriveno oglašavanje.
A to je, da skratim i pojednostavim zakonsko objašnjenje, kad se nešto reklamira a ne kaže se da je to (plaćena) reklama.
E sad…
Razmislite koliko ste puta u programu HRT-a čuli da su gost ili gošća govorili o svojim komercijalnim aktivnostima, bez obzira na temu.
I jesu li ih ikada voditelji upozorili da to nije u redu.
Ako vam to ranije nije padalo na pamet testirajte ubuduće dosljednost AEM-a.
A možete i razmišljati o tome koja je razlika između dviju komercijalnih aktivnosti iste osobe.
Koja je pozvana govoriti u nekom mediju.
Naravno, i o tome kako bi izgledali mnogi razgovori s poznatim osobama, kao i medijski prilozi o njima.
Kad bi bilo moguće dosljedno provesti kriterije AEM-a u tumačenju zakonskog pojma ‘prikriveno oglašavanje’.
Korištene u slučaju Lepe Brene.
I njenih čarapa.
U svojim programima, bez posljedica po tu ‘katedralu hrvatskog duha’, HRT krši temeljne obveze javnog medijskog servisa.
Istovremeno, prstiju jedne ruke je previše da bi se nabrojali svi slučajevi kad je AEM kaznio neki medij zbog ozbiljnih povreda zakona.
Štoviše, njegovo Vijeće za elektroničke medije ne jednom je sufinanciralo rad medija koji krše temeljne profesionalne standarde, uključujući i širenje mržnje.
Ako AEM nije u stanju dosljedno primjenjivati Zakon o elektroničkim medijima taj zakon treba preimenovati.
Recimo u Zakon o ‘cajkama’.
(tacno.net/Saša Leković)