Savez antifašističkih boraca
i antifašista Republike Hrvatske

Otkazani sram 11

Nakon što ih je izdavačka kuća nogirala, Tram 11 promptno su se pozicionirali kao glasnogovornici radikalne desnice i žrtve tzv. kulture otkazivanja

Foto (YouTube): Da im kompa bude Bujanec – Tram 11 u “Bujici”

Zadivljujuća je količina profašističkih izjava koje ovih dana možemo pročitati i poslušati iz usta rap hip-hop dvojca Tram 11, osokoljenih i umotanih u ruho žrtvene janjadi nakon što je izdavačka kuća Menart povukla iz prodaje primjerke njihovog novog albuma “Jedan i jedan”. Album je u većem dijelu javnosti ocijenjen kao mizogin, homofoban i napucan govorom mržnje, o čemu su Novosti među prvima pisale. S time su suglasni i istinski pioniri rap scene poput Mladena Badovinca iz TBF-a, koji je uradak i stavove grupe nazvao “odvratnima”. Što posebno stoji stavimo li na papir ludosti koje je prije koji dan na internetskom Podcast inkubatoru izgovorio alfa i omega dua, Srđan Ćuk alias General Woo.

“Jasenovac nije bio koncentracioni logor, egzekucioni logor… to nije Auschwitz ili Dachau gdje su masovno ubijali ljude. Jasenovac je bio radni logor s tvornicama… Jer u Jugoslaviji su poslije otvarane tvornice iz Jasenovca… oni zarađuju na tome, na tom mitu zarađuju. Jer kad se istraži nema mita”, izgovorio je Ćuk i dokazao koliko je u sukobu s činjenicama na koje se neprestano poziva.

Tram 11 repaju dakle o tom mitu o Jasenovcu, repaju o teroristima koji dolaze autobusima na glasanje (hrvatski Srbi), repaju o navodnim četnicima koji se šeću gradom, repaju o ćirilici koja im je trn u oku. Difamiraju nevladine udruge koje su, za razliku od Trama 11, među najzaslužnijima za zauzdavanje ovdašnjih političara u zadnja tri desetljeća. U međuvremenu mediji su pobrojali o čemu sve General Woo piše na društvenim mrežama: osim što relativizira jasenovačku tragediju po uzoru na revizionističke povjesničare, huška protiv gejeva, ljevičara i komunista, simpatizira objave vezane uz NDH, zaziva lustraciju. Iritira ga i naziv Banija. O ideji da se neka od ulica nazove imenom Aleksandre Zec, žrtve merčepovih eskadrona smrti, napisao je da se “ne može ništa nazivati po kriminalnom obračunu, ni ulica ni park ni grmlje di vam peseki pišaju”. Sve ga je to, naravno, dovelo i do promptnog gostovanja u filoustaškoj emisiji “Bujica”.

Sociolog i nekadašnji promotor hip-hopa Krešimir Krolo kaže da je već dugo upoznat s Ćukovim političkim i ideološkim stavovima. Ono što radi Tram 11 nazvao je “atavizmom i arhaizmom”. Postupak izdavača smatra pogrešnim. Kaže da u Menartu album očito nisu preslušali ili su se vodili pristupom “ako prođe, prođe”.

– Ne može dobra rima opravdati negiranje masovnog stratišta poput Jasenovca. Govorimo o linijama koje ne bi trebale biti pređene da bi se sve skupa moglo pravdati različitošću mišljenja. Da u Njemačkoj progovore o tome da se holokaust nije dogodio i da je Auschwitz mit, mislim da bi za to dobili zatvorske kazne – kaže Krolo.

– Prozivati novinarke, osobe koje se bave utvrđivanjem činjenica, prozivati manjinske skupine koje u našem društvu nemaju težinu u smislu da nisu ključni kreatori temeljnih uvjeta, nisu na primjer odgovorni za demografsku katastrofu i slično, ne spada u čin hrabrosti, već u vrijednosni moment koji se čini oportunim – dodaje naš sugovornik.

Po njegovim riječima, čak i da uđemo u cijelu priču oko fenomena “kulture otkazivanja” i cenzure, riječ je o najelementarnijoj građanskoj pristojnosti kad bismo svi trebali reći – ne.

– Kako bismo se osjećali unutar hrvatskog konteksta da dođe glazbeni izvođač koji bi govorio da se u Vukovaru, Škabrnji ili Srebrenici nije ništa događalo – sumira Krolo.

(Novosti/ Dragan Grozdanić)

Facebook
E-mail